رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh

وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ

Dan jadikanlah bagiku sebutan yang baik (nama yang harum) dalam kalangan orang-orang yang datang kemudian

وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ

Dan jadikanlah daku dari orang-orang yang mewarisi Syurga Jannatun-Naiim

وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ

Dan janganlah engkau hinakan daku pada hari makhluk-makhluk dibangkitkan hidup semula -

يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ

Hari yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sesuatu apapun

إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ

Kecuali (harta benda dan anak-pinak) orang-orang yang datang mengadap Allah dengan hati yang selamat sejahtera

وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ

Dan (pada hari itu) didekatkan Syurga bagi orang-orang yang bertaqwa

(Surah ash-shua'ra)

Selasa, 28 Februari 2017

# keluarga # kerjaya

Kebebasan kerjaya surirumah




Buat sementara waktu, saya akan hibernate sebentar dari facebook.

Ada tugas baru sejak lantikan sebagai Timbalan Pengerusi KSPSIJB tempohari. Berat rasa amanah ini. Banyak yg perlu dirombak dan diberi nafas baru.

Untuk beberapa ketika, saya akan menumpukan aktiviti pada kelab.

Dalam waktu terdekat ada PC Course yg perlu diuruskan dengan baik. Sesiapa yg berminat mengembangkan kerjaya surirumah, bolehlah ikut jejak saya dengan bermula di sini. ;)

♻ Pendaftaran secara online di > http://goo.gl/uHQydo

.

Seminggu ini juga dapatlah merasa menjadi Pegawai Kreatif cum Designer untuk kelab. Hehe.. Tempohari, dapat merasa kerjaya Editor Video.

Lepas ni, kita tukar lagi kerjaya sebagai Webmaster pula ya menyusun strategi membangunkan sebuah website ala-ala The Vocket! Jangan risau, saya tak tiru. Saya hanya mahu buat yg lebih baik dalam kapasiti penulis yg sedida ada dan punya originaliti tersendiri. Insha Allah, doakan!



Ini semua kenangan terindah sepanjang 34 tahun hidup di dunia ini. Syukur dapat berbakti kepada masyarakat dengan kebolehan yg kecil ini.

Alhamdulillah, dapat merasa pelbagai jenis pekerjaan.

Kebebasan kerjaya. Itulah yg diidamkan selama ini.

Saya pilih apa yg saya nak buat. Tanpa tekanan. Pro-aktif!

Untuk simpanan peribadi, saya simpan sedikit kenangan hasil stay up di malam hari di sini.

Fungsinya nanti akan dapat dilihat sedikit masa lagi.

(Canva.com)

 (Canva.com)


(Conceptboard App @ Google Drive)







Tiada ulasan:

Label

#jdtblogger #teambloggerjohor