Isnin, 20 Oktober 2014

Rutin berubah


Blog ini sudah bersarang tebal! Fuhhh~~~

Sungguh, sejak kerja-kerja mengusahakan sendiri Kad Imbas Khadijah (self-publishing) dan kemudiannya diikuti dengan penerbitan Poster Belajar Hijaiyyah Suka Mengaji, sejak itu saya tidak lagi dapat menulis di blog ini.

Ya, saya mengaku ianya berlaku dengan pantas. Saya masih terkial-kial dalam pengurusan masa. Tumpuan saya lebih kepada anak-anak hingga saya tidak mampu mewujudkan sedikit masa untuk update sesuatu di sini. Kebanyakan masa saya hanya sempat update status hanya di FB. Dan kemudian recycle semula untuk dijadikan entry di blog ini.

Ampunkan saya wahai pembaca sekalian. Ini memang kelemahan saya.

Lagipula, cuti balik ke Kelantan tempohari digunakan sebaiknya bagi menyiapkan manuskrip Mendorong Anak Suka Membaca al-Quran sebanyak 26 bab. Alhamdulillah sudah siap semuanya. Dan sudahpun menerima maklumbalas daripada Penerbit.

Selepas ini banyak lagi projek yang bakal mengambil tempat. Mudah-mudahan fikiran saya dapat fokus kepada satu-satu perkara dan dipermudahkan urusan bagi menjayakannya. Insha Allah. Antara projek yang sedang berbaris :


1. Komik Geng Suka Mengaji
> Sekarang di peringkat draf dan perbincangan bersama ilustrator Tuan Faisal Nordin (Studio ICe). Insha Allah akan diterbitkan sendiri (self-publishing sekali lagi) dan sedang mencari-cari Investor yang berminat.




2. Buku Mendorong Anak Suka Membaca al-Quran
> Sekarang di peringkat editing dan sudah mendapat lampu hijau daripada Penerbit. Insha Allah akan diterbitkan oleh Tim Hadith Psikologi tahun hadapan.




3. Penerbitan Kad Imbas Khadijah Cetakan Ketiga dengan penambahbaikan dan launching Aplikasi Android Kad Imbas Khadijah
> Masih dalam perangkaan dan penelitian. Dalam pertimbangan samada menyerahkan hakmilik penerbitan atau menyerahkan hakmilik pengedaran kepada tim khas yang lain. Juga sedang menunggu Investor yang berminat.


4. Branding dan Official website "Suka Mengaji.Com" dan penubuhan Grup bagi memudahkan perbincangan dan perkongsian.


5. Penubuhan "Skuad Suka Mengaji" untuk bergerak ke Tadika dan Sekolah Rendah bagi membantu guru-guru bagi pelajar yang masih lemah mengenali huruf Hijaiyyah dan membaca al-Quran.
> Mengalu-alukan volunteer di sekitar Johor Bahru. Jika ada skuad "Fun with English" di sekolah-sekolah mengapa tidak ada skuad "Suka Mengaji" pula di masa akan datang?


Doakan saya. Doakan saya. Doakan saya.

Tiada kuasa saya melainkan hanya dengan kuasa dan bantuan Allah Ta'ala.

Saya juga turut mendoakan kesejahteraan dan kesihatan sahabat-sahabat dari kejauhan ini.

Ma'assalaamah.


3 ulasan:

ija ramli berkata...

Alhamdulillah tak sabar tunggu projek seterusnya dilancarkan..menarik!

Hana Ulya Ahmad berkata...

Assalamualaikum,
Kak Djah!!
Ingat saya lagi tak?
Allah...terjumpa blog akak ketika sedang google tentang ISBN..
I'm impressed. Subhanallah..
Allah muliakan akak dengan kelebihan ini..
Subhanallah..
Saya doakan akak berjaya. InsyaAllah. Ameen..

Khadijah Gani berkata...

Waalaikumussalam hana!!

Ingatlah hana..hehe.. Alhamdulillah, apa yg ada je hana.

Ooo hana nak self publishing apa ya? Boleh akak tolong mana2 yg patut..hehe..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Jemput datang lagi ya. Dan selamat maju jaya! Akak doakan hana dipermudahkan urusan dan berjaya juga dalam bidang yg diceburi. ;)

Hidup di dunia untuk bersusah.

Mak siap basuh baju pagi tadi. Petang baru mak sempat nak sidai. Mak pun keluarkanlah baju bawa ke ampai. Rasanya macam tak sempat juga me...