رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh

وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ

Dan jadikanlah bagiku sebutan yang baik (nama yang harum) dalam kalangan orang-orang yang datang kemudian

وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ

Dan jadikanlah daku dari orang-orang yang mewarisi Syurga Jannatun-Naiim

وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ

Dan janganlah engkau hinakan daku pada hari makhluk-makhluk dibangkitkan hidup semula -

يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ

Hari yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sesuatu apapun

إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ

Kecuali (harta benda dan anak-pinak) orang-orang yang datang mengadap Allah dengan hati yang selamat sejahtera

وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ

Dan (pada hari itu) didekatkan Syurga bagi orang-orang yang bertaqwa

(Surah ash-shua'ra)

Isnin, 20 Februari 2012

# coklat

Coklat ada sepanjang masa.


Untuk makluman semua, walaupun saya tak banyak update entri tentang coklat tak bermakna saya tak buat coklat lagi. 

Coklat saya ada dijual di Jusco Taman Universiti setiap hari sepanjang masa tanpa cuti. Anda boleh masuk melalui pintu Jusco yang belakang sekali berdekatan KFC, PizzaHut dan tempat mainan kanak-kanak yang bertoken itu. Kemudian ke hadapan sedikit menuju ke tangga bergerak. Betul-betul sebelum tangga bergerak anda akan nampak booth ini. 

Namanya di atas tertulis TAQWA CEMERLANG. Menjual banyak kuih-muih tradisional, kerepek, dan bahulu sedap fresh masak di situ. Di hadapannya adalah kedai Lovely Lace dan Poh Kong. 

Tempat lelaki berbaju oren itu berdiri adalah tempat coklat saya dipamerkan. Nampakkan bekas yang kecil-kecil itu? Tinggal satu saja lagi coklat dalam bekas kecil ini yang mengandungi 30 biji coklat campuran. Dan yang ada setiap hari adalah lollychoc dan chocbar yang dipamerkan di bahagian tepi.



Tanyakan kepada akak yang menjaga booth di situ tentang coklat. Hanya coklat saya saja dijual di situ. Ada juga booth yang di tengah jusco yang menjual coklat sahaja tapi kata akak tersebut mana yang pernah rasa coklat saya dan tahu tentang coklat saya, mereka akan mencari coklat saya juga di sini. Katanya tak sama dengan coklat lain. Macam telur pindang buatan mak saya la juga. Tak sama dengan sesiapapun dalam Johor ni. Banyak feedback dah dapat cuma tak terbuat lagi telur pindang tu..hmmm...





Di sini kebiasaannya saya letakkan lollychoc berharga RM 1 saja. Walaupun pakaging dah makin cantik dan kos sebenar bertambah tapi saya minta untuk dijual RM1 saja. 

Dan juga ada chocbar. Banyak perisa. Darkchoc bersama almond. Strawberry choc bersama almond. Mango choc bersama almond. Milkchoc bersama almond. Whitechoc dengan almond. Tengok saja di depan pakaging ini ada tertulis jenis perisanya. Oh ya, almond yang saya letak dalam chocbar ini semuanya over the limit, memang banyak!hehe.. Sebab saya pun suka makan almond yang banyak dalam coklat. Memang ummphh! Jadi memang berbaloi dengan harganya (cuma tak glamor manalah huhu)..







Dan ini yang terbaharu! Coklat ringkas A-Z 123 ini belum lagi diletakkan di sini. Tapi saya sedang memikirkan pakagingnya. Jadi anak-anak senang untuk memegangnya dan memakannya kerana sekali ngap je dalam mulut taklah bersepah. Jika sesiapa yang ingin menempah boleh hubungi nombor tertera ya! Yang ni saya kira murah je. Senang dibuat. Plain. Cuma terpulang pada anda mahu perisa yang mana?



Tiada ulasan:

#jdtblogger #teambloggerjohor