رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh

وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ

Dan jadikanlah bagiku sebutan yang baik (nama yang harum) dalam kalangan orang-orang yang datang kemudian

وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ

Dan jadikanlah daku dari orang-orang yang mewarisi Syurga Jannatun-Naiim

وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ

Dan janganlah engkau hinakan daku pada hari makhluk-makhluk dibangkitkan hidup semula -

يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ

Hari yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sesuatu apapun

إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ

Kecuali (harta benda dan anak-pinak) orang-orang yang datang mengadap Allah dengan hati yang selamat sejahtera

وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ

Dan (pada hari itu) didekatkan Syurga bagi orang-orang yang bertaqwa

(Surah ash-shua'ra)

Selasa, 15 November 2011

# coklat

Coklat Loli (Lollychoc)



Sesiapa yang mengikuti blog saya pasti sudah sedia maklum dengan 'situasi' saya dan bisnes coklat ini melalui entri saya sebelum ini. Alhamdulillah.. Kesihatan mak dah makin baik. Jadi, saya boleh teruskan bisnes coklat saya ini seperti biasa.

Ya, untuk coklat dalam kotak hantaran memang agak mahal. Saya tak nafikan. Begitu juga coklat yang saya letak di JUSCO itu juga agak mahal setelah pekedai meletakkan harga untuk keuntungan tempatnya juga. Saya lebih suka jika anda tempah direct dengan saya kerana kebiasaannya saya akan lebihkan coklat anda dan jika minta kurang harga, saya akan faham dengan keadaan itu.



Untuk yang terbaharu, saya ada menjual coklat loli berharga 50 sen sebatang. Dalam bentuk smiley face dan salji krismas sahaja. Ianya agak kecil sikit berbanding coklat loli RM1 (bentuk bunga) dan lebih comel. Untuk coklat 50 sen sebatang ini hanya 1 warna saja. Tiada warna-warni ye. Boleh minta untuk rasa apa saja. Seperti dalam gambar ialah coklat dark, coklat putih dan coklat mangga. Boleh minta coklat strawberi kalau suka. Of course warna pink lah kan. Lebih meriah!

Untuk Lollychoc yang lain dengan bentuk bunga ros, LOVE dan banyak lagi pilihan warna dan bentuk saya cuma tolak RM 1 saja pun. Lollychoc yang bergambar pula RM 2.50. Boleh dilihat dalam entri sebelum ini dalam file 'COKLAT'.


Cadangan saya juga lolichoc 50 sen sgt sesuai diletak di koperasi-koperasi sekolah atau untuk cari duit tabung kelas (jika anda seorang guru atau pelajar) sebab ianya lebih murah dan tak membebankan pelajar membelinya. Budak nak makan pun senang. Tapi nak jual berapa tu terpulang pada koperasi sekolah atau anda sendirilah. Cuma saya memang punya kelemahan dari segi nak bergerak dari satu sekolah ke sekolah lain dan mempromosikannya di luar. Saya harap jika ada sesiapa yang mahu cari duit lebih dan berkemampuan menjadi pengurus coklat saya ini boleh juga hubungi saya. Banyak tempat berpotensi sebenarnya.




Dan yang terbaharu juga saya mahu ofer di sini ialah coklat bundle berbentuk huruf ABC sampai Z dan dari nombor 0 hingga 9 yang semuanya berjumlah 36 keping kecil ini. Sesuai untuk buat makan anak-anak atau sekadar nak belanja orang 'rasa' coklat bukan 'makan' coklat. Satu pakej ini cuma RM 2.50.

Seperti di dalam gambar saya buat perisa dark choc dan mango choc bermaksud 2 pakej.. Kesemua ini RM 5. Jadi, bolehlah diratah beramai-ramai sikit sama sikit ye tak? Kalau berkemampuan lebih banyak lagi bagus!


Baru-baru ini saya letakkan untuk hidangan pencuci mulut saja (perjumpaan sempena Hari Raya Aidiladha) bersama jiran tetangga lebih kurang 80 orang termasuk kanak-kanak. 18 batang lollychoc dan 2 pakej coklat ABC ini. Saya rasa macam tak cukup tapi rupanya cukup-cukup menampung semua kanak-kanak dan orang dewasa meratah sikit-sikit saja. Ok la tu.. (Yang datang lambat mungkin tak dapat kot..hehe..)


Untuk tempahan boleh direct emel kepada saya di > khadijahgani@gmail.com < ATAU  di > zigma137@yahoo.com< ATAU tinggalkan mesej pada inbox facebook saya. Terima kasih!

Nota penting : Nombor telefon tak berani saya nak siarkan di alam maya ini ye.. Harap maklum..


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih untuk blog yang menarik

#jdtblogger #teambloggerjohor