رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh

وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ

Dan jadikanlah bagiku sebutan yang baik (nama yang harum) dalam kalangan orang-orang yang datang kemudian

وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ

Dan jadikanlah daku dari orang-orang yang mewarisi Syurga Jannatun-Naiim

وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ

Dan janganlah engkau hinakan daku pada hari makhluk-makhluk dibangkitkan hidup semula -

يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ

Hari yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sesuatu apapun

إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ

Kecuali (harta benda dan anak-pinak) orang-orang yang datang mengadap Allah dengan hati yang selamat sejahtera

وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ

Dan (pada hari itu) didekatkan Syurga bagi orang-orang yang bertaqwa

(Surah ash-shua'ra)

Isnin, 20 Jun 2011

# coklat

Coklat bertapa sebentar.


Saya ingin memohon maaf banyak-banyak jika ada tempahan coklat yang saya tak dapat tunaikan.

Untuk makluman, situasi saya begini. Sekarang, saya hanya dapat membuat coklat pada hari Ahad sahaja yang saya ada. Hari lain tidak mengizinkan.

Ini kerana saya menjaga emak saya yang masih tidak stabil kesihatannya. Anak-anak pula tiada yang dapat menjaga. Walaupun saya berada di kediaman mak dan abah (8 pagi hingga 8 malam a.k.a waktu bekerja saya) namun, saya dan suami tidak gemar untuk melepaskan tugasan menjaga anak-anak diberi sepenuhnya kepada atok dan nenek mereka. Jadi, saya harus berkompromi dengan keadaan semasa.


Mungkin sekarang bukan rezeki saya dan anda. Tidak mengapa. Saya harus menolak beberapa tempahan coklat buat masa sekarang. Tapi saya masih meneruskan lagi membuat coklat ini jika anda memaklumkan kepada saya sendiri sebelum hari Jumaat dan seminggu awal.

Sila hubungi saya melalui emel atau facebook. Jika anda berpesan di atas pesanan orang lain, saya tidak berapa gemar kerana tidak dapat berurusan secara betul-betul.

Kepada yang rindukan coklat saya atau yang baru mahu mencuba, boleh dapatkan coklat bar saya di booth kecil depan Lovely Lace di JUSCO Taman Universiti. Saya ada buat dalam jumlah yang terhad - Coklat Bar badam berperisa Kopi dan Coklat Bar badam berperisa oren. (Booth yang ada jual kuih muih tradisional).



Kepada yang sudah membuat tempahan dan baru menempah, maafkan saya sekali lagi ya. Harap anda dapat memahami.

InsyaAllah, bulan puasa nanti saya akan all-out membuat coklat khas edisi raya. InsyaAllah. Nantikannya! ;)



Tiada ulasan:

Label

#jdtblogger #teambloggerjohor