رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh

وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ

Dan jadikanlah bagiku sebutan yang baik (nama yang harum) dalam kalangan orang-orang yang datang kemudian

وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ

Dan jadikanlah daku dari orang-orang yang mewarisi Syurga Jannatun-Naiim

وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ

Dan janganlah engkau hinakan daku pada hari makhluk-makhluk dibangkitkan hidup semula -

يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ

Hari yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sesuatu apapun

إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ

Kecuali (harta benda dan anak-pinak) orang-orang yang datang mengadap Allah dengan hati yang selamat sejahtera

وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ

Dan (pada hari itu) didekatkan Syurga bagi orang-orang yang bertaqwa

(Surah ash-shua'ra)

Isnin, 11 April 2011

# coklat

Coklat Bar Baru


Aktiviti saya yang terbaru adalah membuat coklat bar ini sebanyak yang mungkin. Sekarang saya telah cuba meletakkan coklat bar saya ini di booth kecil berhadapan dengan Lovely Lace di JUSCO Taman Universiti, Skudai. Boothnya kecil saja yang ada menjual kuih muih tradisional dan bahulu juga.

Asalnya di situ mak meletakkan telur pindang atas permintaan tuan punya kedai. Oleh kerana mak kenal tuannya jadi mak cakap dengan dia tentang coklat ini dan tuannya amat baik hati untuk bersetuju memberikan saya sedikit ruang untuk coklat saya ini.


Ada beberapa jenis coklat bar. Yang di atas ini coklat bar biasa. Ada juga coklat bar 'Dark Choc Only'. Ikut permintaan. Untuk lebih berkhasiat coklat bar ini saya letakkan 'Olive oil inside'.

Saya lebih suka untuk menaburkan sedikit bahan yang sedap yang lain di dalamnya untuk memberikan kelainan daripada coklat lain.

Yelah, buat coklat ni semua orang boleh buat coklat. Tapi saya ada terfikir apa yang akan membuatkan saya berbeza dengan coklat orang lain? Jadi, saya perlu membuat kelainan pada 'rasa' coklat saya ini.

Jadi, jika anda lihat tidak ada sticker kecil di tepinya samada 'Olive oil inside' atau 'Dark Chocolate' atau 'With Choco Pops' itu bermaksud coklat itu coklat yang biasa iaitu dengan pecahan w____ saja. Mungkin selepas ini saya akan buat coklat bar 'With peanuts' pula. Saya akan cuba mencari masa. Harap bersabar ye!

Manakala, yang di bawah ini pula coklat bar choco pops. Bolehlah dipanggil juga coklat bar Crispy. Yang ini sudah tentu lain disebabkan choco pops ini saya letakkan banyak di dalam coklatnya. Yang ini banyak permintaannya di YPJ. Sedap dan rangup! (Oh ya, selain JUSCO boleh juga didapati di Koperasi YPJ di Ungku Mohsin tu a.k.a tempat kerja adik saya, Wahidah Gani.)


Setelah beberapa minggu berurusan, inilah hasil pertama pakaging coklat saya! :)

Saya lebih suka yang simple dan menarik.

Jika anda berjalan-jalan di JUSCo Taman U dan ternampak sampul sebegini di booth kecil itu, silalah membelinya. Cuba rasa orang kata! Saya janji, apa yang anda rasa memang tak dapat 'rasa' yang sama pada coklat-coklat lain yang ada di pasaran.. Konfem! Double confirm!! ;)





Tiada ulasan:

#jdtblogger #teambloggerjohor