Rabu, 9 Mac 2011

Tempahan Khas Anniversary

Ini adalah tempahan khas dari sahabat lama saya NURUL FAIZATUL AKMA yang berada di Pahang. Katanya untuk surprise suaminya sempena anniversary mereka Jumaat ini.

Saya buat coklat ni malam semalam juga selepas anak-anak sudah tidur. Selesai saja buat coklat ni tengok jam sudah ke angka 1.30 pagi. Patutlah kepala saya pun sudah senoneng. hehe..

(Sorilah saya tak reti sangat macamana nak rotate gambor ni setelah di upload ke sini. Sila 'rotate'kan kepala anda ye..)

Apa yang saya suka sangat pasal buat coklat ini adalah kerana hasilnya. Tulisan ini adalah atas permintaan Faiz sendiri. Dan coklat ini dia minta lebih banyak coklat putih kerana suaminya lebih suka coklat putih. Dan 1/3 lagi adalah coklat biasa. Strawberry tu juga dia minta selitkan sama dalam kotak ini.

Jadi, setelah dikira-kira, dicongak, inilah hasilnya daripada imaginasi saya terhadap apa yang diminta oleh sahabat saya ini. Berbaloi sangat rasanya walaupun tidur lewat sikit.

Kepada sahabat lama saya a.k.a ex-dormate ketika di matriks dulu (memang dah berzaman tak jumpa!) dan juga suami,
SELAMAT ULANGTAHUN PERKAHWINAN YANG PERTAMA
Semoga sentiasa berada dalam sakinah dan mawaddah selamanya hingga ke akhir hayat.
Jaga kesihatan dan selamat menimang cahayamata tak lama lagi! :)
Terima kasih kerana mempercayai saya. Ada umur dan rezki kita akan berjumpa kelak k. Syukran jazilan..

Ini adalah kotak 35 biji (7x5). Kotak coklat yang paling besar berada di kedai saya membeli bahan-bahan coklat. hehe.. Memang sesuai untuk dijadikan hadiah 'surprise' dan boleh dimakan 2-3 orang.



P/S : Sistem penghantaran pos juga saya sudah kemaskini untuk pastikan coklat tetap pada kedudukannya dan kurang tahap kecairannya (mungkin akan cair sedikit jika ke destinasi yang jauh tapi tidak sampai menjejaskan untuk dimakan).




Tiada ulasan:

Hidup di dunia untuk bersusah.

Mak siap basuh baju pagi tadi. Petang baru mak sempat nak sidai. Mak pun keluarkanlah baju bawa ke ampai. Rasanya macam tak sempat juga me...