رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh

وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ

Dan jadikanlah bagiku sebutan yang baik (nama yang harum) dalam kalangan orang-orang yang datang kemudian

وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ

Dan jadikanlah daku dari orang-orang yang mewarisi Syurga Jannatun-Naiim

وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ

Dan janganlah engkau hinakan daku pada hari makhluk-makhluk dibangkitkan hidup semula -

يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ

Hari yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sesuatu apapun

إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ

Kecuali (harta benda dan anak-pinak) orang-orang yang datang mengadap Allah dengan hati yang selamat sejahtera

وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ

Dan (pada hari itu) didekatkan Syurga bagi orang-orang yang bertaqwa

(Surah ash-shua'ra)

Sabtu, 29 Januari 2011

# sudut pandang

Penulisan terdahulu

Menulis di blog adalah salah satu terapi untuk saya sebenarnya. Saya suka berfikir dan kadangkala terbit idea yang entah dari mana. Semasa mengandung kedua-dua anak saya mengalami proses berfikir yang agak kritikal kerana adakalanya saya tak dapat tidur kerana terfikir tentang sesuatu yang tiada kaitan dengan saya.

Membaca blog orang (yang tersusun dengan bahasa yang tinggi) menjadikan saya ingin mengasah lagi penulisan saya agar setara dengan sistem pemikiran saya. Suami saya adalah pengkritik no.1 saya. Kerana itu saya sayang sekali nak meninggalkan penulisan di internet.

Saya masih dalam pembelajaran. Saya menulis dan belajar, belajar dan menulis. Inilah salah satu cara saya untuk saya menilai sejauh mana peningkatan saya dalam penulisan ini. Rupanya saya sudah menulis mengenai banyak perkara dalam blog saya sebelum ini. Nak dipindahmasuk semuanya di sini tak terdaya saya dibuatnya. Jika anda berminat bolehlah menilai penulisan lama saya di sini (sila padam www.blogger.com/ jika tekan link di sebelah) --> ija.smach.net

Tiada ulasan:

#jdtblogger #teambloggerjohor