رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh

وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ

Dan jadikanlah bagiku sebutan yang baik (nama yang harum) dalam kalangan orang-orang yang datang kemudian

وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ

Dan jadikanlah daku dari orang-orang yang mewarisi Syurga Jannatun-Naiim

وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ

Dan janganlah engkau hinakan daku pada hari makhluk-makhluk dibangkitkan hidup semula -

يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ

Hari yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sesuatu apapun

إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ

Kecuali (harta benda dan anak-pinak) orang-orang yang datang mengadap Allah dengan hati yang selamat sejahtera

وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ

Dan (pada hari itu) didekatkan Syurga bagi orang-orang yang bertaqwa

(Surah ash-shua'ra)

Sabtu, 29 Januari 2011

# keluarga

Kembali semula..

Sebenarnya ini adalah catatan semula saya setelah lebih 8-9 bulan saya berhenti menulis. Sebelum ini saya lebih aktif di http://ija.k4ml.com tapi oleh kerana suami menyuruh saya kembali menulis di blogspot sahaja (atas banyak sebab) maka saya harus menghidupkan kembali blogspot lama saya ini. Nah, tengoklah entri lama saya yang terakhir pada tahun 2009 tuuu... Setahun selepas saya mendirikan rumahtangga! Sekarang, dekat 3 tahun saya berumahtangga. Anak pun sudah dua!hehe...

Anak pertama saya Fathi bin Mohd. Kamal, feb ini genap 2 tahun. Sebutannya WAJIB begini -FAT-HI- BUKAN fati ye! (Marah betul saya jika ada org memanggilnya tanpa makna iaitu fati.) Fat-hi bermaksud pembukaanku/kejayaanku. Dia semakin bijak dan pandai mengarah! "Nanti besar Fathi jadi tokey besor ayam ngan sayur jelah ikut macam paklong Kelantan nak?" Fathi jawab, "Hemmm! (sambil kepala dianggukkan)".

Add Image
Anak kedua saya Nurfatihah bt Mohd Kamal. Bermaksud Cahaya Pembukaan. Masuk 8 bulan dah sekarang. Hah, Fatihah ni macam kembarnya Fathi. Cara main, cara tidur semua sama. Tu yang bagi nama macam kembar tapi jarak cuma 1tahun je. Dah boleh duduk dan berjalan dalam walker sangat laju. Ke mana abang dia pergi ke sanalah dia tuju dengan walkernya.


Muka budak berdua ni memang berbeza! Oooppp... Jangan cakap apa-apa dulu ye!.. Fatihah ni saya tengok akan berubah lagi mukanya. Macam Fathi dulu pun gitu juga.. Biasalah budak kecik ni muka belum kekal lagi.

Dan sekarang saya terlalu obses dengan.....C.O.K.L.A.T.


Saya akan menulis dengan lanjut tentang perniagaan coklat saya ini ye.

Dan buah hati terakhir saya (walaupun bukan yang terawal hehehe.. Mudah-mudahan inilah yang terakhir) ialah.........

Suami yang sangat menyokong apa yang saya cuba mahukan dari hidup ini. Mohd Kamal bin Mustafa. Seorang software engineer. Kalau nak iklankan apa-apa mengenai bisnes di internet atau mahu mengajak saya join apa-apa bisnes berdasarkan internet, hahahaharap maaf jelah ye sebab suami tidak mengizinkan. Dia lebih tahu tentang semua itu.

Hidup saya ini tidaklah terlalu mewah dan tidaklah terlalu dhaif. Saya lebih suka besederhana dalam semua perkara. Kerana saya berpegang apa yang datang cepat itu, cepatlah dia pergi. Biarlah semuanya datang dengan semulajadinya. Rezeki dan ujian yang Allah datangkan itu dalam berbagai bentuk. Semua manusia menghadapinya. Tapi bagaimana kita melaluinya itu sajalah berbeza-beza tertakluk kepada ilmu yang kita ada dan pengalaman yang mengajar kita sebelum ini. Almaklumlah, hidup inikan banyak pilihan.

Tiada ulasan:

Label

#jdtblogger #teambloggerjohor