Jumaat, 29 Julai 2011

Ramadhan Kareem : Kullu 'Aam Waantum Bikhair..

Pasangan yang akan melahirkan zuriat pasti akan melakukan persediaan untuk menyambut si anak. Pelajar yang bakal menghadapi peperiksaan besar juga sudah pasti akan melakukan persediaan sejak awal tahun lagi. Pekerja yang mahu mendapatkan pekerjaan yang baik pasti akan melalui sessi 'interview' terlebih dahulu. Sebelum pulang ke kampung menaiki kenderaan juga memerlukan kita memeriksa terlebih dahulu persediaan kereta itu untuk berjalan jauh. Semua perkara besar mahupun yang kecil dalam hidup kita memerlukan persiapan sebelum kita memulakan sesuatu. Agar apa yang kita buat itu punya momentumnya tersendiri dan bakal berpanjangan seterusnya menjadikannya sebagai salah satu cara hidup..

Sesuatu yang baik dan tidak tersusun pasti akan dikalahkan dengan sesuatu yang tidak baik tapi tersusun.

Oleh itu, mari kita sama-sama merebut peluang yang Allah beri dalam satu bulan khas untuk umat seluruhnya namun yang membezakan kita dan orang lain adalah PUASA YANG TERSUSUN. Saya menyeru juga kepada diri saya dan pembaca sekalian untuk berubah melalui Ramadhan tahun ini demi mencapai tahap kesihatan yang lebih baik dari sebelumnya. InsyaAllah..


Selasa, 26 Julai 2011

Dua mutiara hati..


Fathi dan Nurfatihah.


Bersama peminat setia blog ini.. ||Batrisya Amira Ramzi||. Cubaan untuk membuat 'peace'.


Dalam zon berangannya sendiri..


Siapa Tiha?? "Ni Taaaa"..


Aktiviti wajib hariannya..


Percepatkan pernikahan anak.

Saya tak pasti ini bulan apa.. Dalam masa 24 jam saja saya menerima 3 emel dan 1 private message yg berkaitan mengandung luar nikah.. Alla...